Blog firmowy – czy warto go zakładać?

Coraz więcej firm, które posiadają swoje strony internetowe, publikują także wpisy na swoich blogach firmowych, które dotyczą wykonywanej przez nie działalności. W czym może pomóc taki blog firmowy i czy na prawdę warto go zakładać?

Udowodnij, że jesteś ekspertem

Blog firmowy

Tematyka poruszana na blogu powinna być różnorodna. Część wpisów może dotyczyć bieżącej działalności, część niech będzie rozwiązaniem najczęściej spotykanych w branży problemów. Z jednej strony może wydawać się to bardzo nieefektywne, gdyż udzielisz za darmo porad, za które można skasować całkiem dobre pieniądze. Nie warto jednak myśleć w ten sposób. Obecnie wiedza jest o wiele łatwiej dostępna, niż kilka lat temu. W Internecie dostępnych jest cała masa poradników i encyklopedii. Niektóre z nich są niesprawdzone, inne nie wyczerpują tematu dokładnie. Publikując wpis, który dostarczy czytelnikom specjalistycznej, pełnej wiedzy, zyskasz miano eksperta, ale nie tylko. Staniesz się kimś, kto chętnie dzieli się informacjami i umiejętnościami, co z kolei sprawi, że czytelnicy o wiele chętniej przyjdą do Ciebie z innymi problemami, a także skorzystają z Twoich usług. Dobrym przykładem może być działalność biura rachunkowego. Odpowiadając nawet na bardzo skomplikowane pytania na swoim blogu, zyskasz wielu czytelników, ale także wielu klientów. Ile osób zdecyduje się na wypełnianie skomplikowanych dokumentów księgowych, nawet mając dokładne wyjaśnienie w formie artykułu? Z pewnością niewielu. Wypowiadając się natomiast o danym problemie, udowodnisz, że jesteś ekspertem w tej dziedzinie i warto podjąć z Tobą współpracę.

Blog firmowy jako dodatkowy kanał kontaktu z klientem

Nie wiem, czy wiesz, ale blog firmowy może być bardzo dobrą metodą na komunikację z klientem, zaraz obok wiadomości e-mail i połączeń telefonicznych. Wystarczy, że pod każdym wpisem zamieścisz możliwość komentowania. Jeśli Twój czytelnik będzie miał dodatkowe pytania do opublikowanego tekstu, będzie mógł je tam zadać. Odpowiadając na komentarze, nie tylko wyjaśnisz wszystkie ewentualne problemy, ale także możesz nakłonić Internautę na skorzystanie z Twoich usług. Co ważne, musisz być otwarty, rzeczowy i życzliwy. Jeśli Twój czytelnik będzie zadowolony z jakości udzielonych przez Ciebie odpowiedzi i samego sposobu rozmowy z Tobą, istnieje o wiele większa szansa na podpisanie stałej umowy.

Sprawdź, co najbardziej interesuje Twoich klientów

Tworzenie bloga firmowegoPublikując kolejne wpisy, zyskujesz stałych czytelników, ale na Twój blog firmowy zaczną trafiać też osoby, które poszukują jednorazowej pomocy. Dzięki takim osobom jesteś w stanie sprawdzić, co najbardziej interesuje Twoich potencjalnych klientów. Im więcej odwiedzin i komentarzy pod artykułem, tym bardziej warto skupić się na odpowiednim reklamowaniu tego typu usług. Wracając do przykładu biura rachunkowego, jeśli wpisy dotyczące księgowości związanej z samozatrudnieniem są najbardziej popularne, to znaczy, że warto skupić się na tym zagadnieniu, przeprowadzić pozycjonowanie na frazy kluczowe związane z tymi problemami, a także zacząć reklamować swoje usługi z tymi związane.

Nie zapomnij o pozycjonowaniu!

Prowadzony blog firmowy ma też duże znaczenie w procesie pozytywnego pozycjonowania całej Twojej strony internetowej. To źródło nie tylko dodatkowych podstron, które mogą skupiać się na różnych frazach kluczowych. Warto umieszczać tam odnośniki do innych miejsc w Twojej witrynie lub poza nią, zamieszczać zdjęcia, a także dużo wartościowego tekstu. Takie zabiegi są bardzo lubiane przez roboty wyszukiwarek. Publikując regularnie zoptymalizowane pod kątem SEO wpisy, znacząco poprawisz swoją pozycję we wszystkich wyszukiwarkach. Prowadzenie takiego bloga ma więc także znaczenie dla popularności Twojej głównej strony internetowej, na której reklamujesz swoje usługi i produkty. Jeśli nie masz czasu na jego prowadzenie, zawsze możesz skorzystać z usług profesjonalnej firmy, takiej jak my. Naszą ofertę znajdziesz tutaj.

Blog firmowy jest doskonałym rozwiązaniem dla każdego rodzaju firmy – zarówno usługowych, jak i produkcyjnych czy handlowych. Wiele sklepów internetowych posiada właśnie taką formę promowania swoich produktów.

1 Comment

  1. Moim zdaniem taki blog firmowy to dobra sprawa ☺️ Zawsze można dowiedzieć się więcej o danej firmie , jak i dosyć więcej informacji. Również klienci mogą znaleść więcej informacji na temat tego czego się interesują ?

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *